Design Thinking alkalmazása a gyakorlatban: Az ENSZ közösségi média kommunikációjában megjelenő felhasználó-centrikus elemek vizsgálata

Németh, Ágnes (2022) Design Thinking alkalmazása a gyakorlatban: Az ENSZ közösségi média kommunikációjában megjelenő felhasználó-centrikus elemek vizsgálata. MA/MSc szakdolgozat, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Absztrakt (kivonat)

Az alábbi dolgozat az ENSZ Fenntartható Fejlődési Célok Instagram kommunikációjának kutatásával foglalkozik és célja az ENSZ közösségi média tartalmak tervezése során alkalmazott, felhasználó-centrikus, kreatív tartalmi elemek meglétének, valamint interakciókra való hatásának feltárása. A kutatás a Design Thinking koncepciójának felhasználói oldalról való megközelítéséből indul ki, és olyan kreatív elemeket vizsgál, mint a történetmesélés, vizuális kommunikáció, valamint a felhasználói interakciók közötti összefüggések. A téma relevanciáját tekintve újszerű, mivel az ENSZ Fenntartható Fejlődési Célok Instagram platformon történő kommunikációjával kapcsolatban nem találhatók kutatási előzmények, emellett a nemzetközi szervezetek közösségi média jelenlétének, valamint azon folytatott kommunikációjának jelentősége az utóbbi években növekvő tendenciákat mutatott. A dolgozat leginkább az ENSZ hivatalos dokumentumait tekinti elsődleges forrásoknak, emellett áttekinti a Design Thinking, történetmesélés, vizuális kommunikáció, felhasználói elégedettség, valamint felhasználói interaktivitás főbb elméleteit. A kutatás a kvalitatív tartalomelemzés módszertanával került kivitelezésre, amely keretei között, előre meghatározott kategóriák segítségével elemzi a vizsgált időszakban közzétett posztok vizuális, valamint tartalmi elemeit. A kutatás eredményei alapján igazolható, hogy az ENSZ bizonyos mértékben alkalmazza a felhasználók bevonódásának és célok iránti elkötelezettségének növelése érdekében a fogyasztócentrikus elemeket, azonban az egyes tényezők interakciókra való hatását vizsgálva, ezek az elemek nem minden esetben váltanak ki magas interakciós számokat. A dolgozat feltáró céllal jött létre és nem tekinthető reprezentatívnak, ebből kifolyólag csak a vizsgált időszak tendenciáira mutat rá, az eredmények nem általánosíthatók. Az előzetes kutatások hiányából, valamint a dolgozat feltáró jellegéből adódóan, a témában további kutatások végezhetők, amelyek nagyobb mintával, a külső érvényességre fókuszálva adhatnak betekintést a nemzetközi szervezetek online térben való jelenlétére.

Tétel típus:MA/MSc szakdolgozat
Témakör:Média és kommunikáció
Azonosító kód:15265
Képzés/szak:Kommunikáció- és médiatudomány
Elhelyezés dátuma:23 Jan 2023 13:01
Utolsó változtatás:23 Jan 2023 13:01

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap