A felszolgálók szakmai kommunikációja

Szalai, Martin (2022) A felszolgálók szakmai kommunikációja. BA/BSc szakdolgozat, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
349kB

Absztrakt (kivonat)

Ezen szakdolgozat témája a magyar felszolgálók kommunikációja a vendégekkel, verbális illetve non verbális szinten. A szakdolgozat kitér az interkulturális kommunikációra is, ezenfelül említést tesz a pincérek kommunikációs oktatásáról is. A szakdolgozat négy fő részre oszlik, a bevezetés ismerteti a szakdolgozat illetve a kutatás témáját és célját, majd a szakirodalmi és történelmi áttekintés bemutatja a szakdolgozat szakmai hátterét, ezután maga a kutatás felvezetése és kifejtése adja a dolgozat törzsét és végül egy rövid összefoglaló összegzi és zárja le azt. Azért ez a témaválasztás, mert közelinek érzem magamhoz a vendéglátást, mert négy éve ebben dolgozom, mint felszolgáló. Négy kutatási kérdés merült fel, a kutatás ezekre keresi a megoldást. A négy kutatási kérdés sorrendben: KK1, könnyebben kommunikálnak-e a vendéggel a szakirányú képesítéssel rendelkező felszolgálók azoknál a kollégáiknál akik nem rendelkeznek vendéglátós végzettséggel. KK2, az interkulturális kommunikációt érinti, a felszolgálók, hogyan boldogulnak az idegennyelvű vendégekkel, adódnak-e problémák az eltérő kultúra és nyelv miatt. KK3, a vendéglátóipari egységek kommunikációjának eltéréseire irányul. A helytől függ-e a kommunikáció hangvétele, vagy a vendég diktálja, és a felszolgálóknak hol könnyebb a kommunikáció. KK4, szorosan kapcsolódik az előző kutatási kérdéshez. Valós-e az a tendencia, miszerint a vendégek egyre inkább a közvetlenebb kommunikációt igénylik a távolságtartó, formális kiszolgálás helyett. A kutatáshoz egy kvalitatív módszer illett a legjobban. Két félé félstrukturált interjú készült melyekkel folyt a kutatás. Összesen nyolc interjúalany lett kiválasztva, ügyelve a nemi illetve életkorbeli diverzitásra, képesített illetve nem képesített felszolgálókkal egyaránt. A kutatás nem reprezentatív, illetve személyes véleményeken és tapasztalatokon alapul.

Tétel típus:BA/BSc szakdolgozat
Témakör:Média és kommunikáció
Azonosító kód:15234
Képzés/szak:Kommunikáció- és médiatudomány
Elhelyezés dátuma:12 Jan 2023 08:47
Utolsó változtatás:12 Jan 2023 08:47

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap