A fogyasztói igények új dimenziója a marketingkommunikációban : Az élelmiszeripari kiskereskedelmi vállalatok márkaépítése a TikTokon

Szujó, Orsolya (2022) A fogyasztói igények új dimenziója a marketingkommunikációban : Az élelmiszeripari kiskereskedelmi vállalatok márkaépítése a TikTokon. BA/BSc szakdolgozat, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
2MB

Absztrakt (kivonat)

Az embereket leginkább úgy lehet meggyőzni, hogy egy termék vagy egy szolgáltatás fogyasztóivá váljanak, hogy az ő nyelvükön kommunikálunk velük, azokon a csatornákon, amelyeket minden nap használnak. A kérdés már nem az, hogy kell-e közösségimédia-oldal egy márkának, hanem az, hogy melyik közösségimédia-csatornákat válasszuk a sikeres marketingkampányhoz. Dolgozatomban az Aldi Magyarország és a Spar Magyarország TikTok tartalmainak lehetőségeit vetem össze a cégek hagyományos marketing- és közösségimédia-csatornáinak lehetőségeivel, az X és Y generációra helyezve a hangsúlyt. Elméleti háttérként bevezetem a fogyasztói magatartás és döntés alapjait, majd tárgyalom az élelmiszeripari kiskereskedelmi vállalatok hagyományos marketingcsatornáit. Ezt összevetem a jelenkori fogyasztói igényekkel és közösségimédia-marketinggel, majd ezt szűkítve, összehasonlítom a Facebookban, az Instagramban és a TikTok-ban rejlő lehetőségeket. A kutatásom egyrészt választ ad arra, hogy az Aldi és a Spar által használt TikTok videótípusok mennyire felelnek meg a fogyasztói igényeknek, előtérbe helyezve a storytelling lehetőséget, és az élelmiszeripar fő célcsoportját, az X és Y generációs nőket. Másrészt vizsgálom az X és Y generációs női fogyasztók igényeit a TikTok tartalmakról az élelmiszeripari kiskereskedelmi cégek hagyományos marketing- és közösségimédia-csatornáival összevetve. A kutatásomban a két márka 252 TikTokon közzétett videóit tipizálom, majd a típusokat kvantitatívan elemzem három szempont alapján. Ezt kiegészítem egy fókuszcsoportos interjúval, amely a számadatok mögött meghúzódó okokat tárja fel. Az interjún hat 35-54 éves korú nő vett részt. A munkám szolgálhat versenytárselemzésként, olyan élelmiszeripari vállalatok számára, akik szeretnének marketingstratégiájukkal több embert meggyőzni, hogy megvásárolják termékeiket, és rendszeres fogyasztóikká váljanak.

Tétel típus:BA/BSc szakdolgozat
Témakör:Marketing
Média és kommunikáció
Azonosító kód:15209
Képzés/szak:Kommunikáció- és médiatudomány
Elhelyezés dátuma:11 Jan 2023 12:27
Utolsó változtatás:11 Jan 2023 12:27

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap