A TikTok marketingkommunikációs szerepe a magyarországi reklámpiacon

Vizi, Gergely (2021) A TikTok marketingkommunikációs szerepe a magyarországi reklámpiacon. MA/MSc thesis, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
623kB

Abstract

A jelen dolgozat az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő TikTok közösségimédia-platformnak a magyarországi marketingkommunikációs szerepét vizsgálja. A szakdolgozat elméleti ismertetése két részből áll. Az első részben a marketinghez kötődő alapvetések kerülnek bemutatásra, míg a második részben a TikTokot érintő legfőbb kérdéseket tárgyalom. A kutatás előtt három hipotézist állítottam fel. Az első hipotézis szerint a közösségimédia-marketingben aktívan részt vevő hazai márkák legalább annyi marketingköltést kívánnak a TikTokon végezni 2021-ben, mint a Facebookon. A második hipotézis a platformnak az algoritmikus felépítésére koncentrált: eszerint a TikTok-influencerek a platform kizárólag algoritmuson alapuló ajánlórendszerét inkább előnynek érzik, mint hátránynak. A harmadik hipotézis pedig így hangzott: a fizetett együttműködésen alapuló videók között legalább kétszer annyi TikTok-platformspecifikus duett és kihívás típusú megjelenési forma található, mint effektek nélküli mozgóképes tartalom. A dolgozat a három hipotézist kvalitatív és kvantitatív módszerekkel vizsgálja. A kutatás a TikTok marketingkommunikációjában különböző érintettséggel részt vevő feleket tanulmányozza: egyrészt négy szakértői-érintetti interjúval feltárja az ügynökségi, illetve a tartalomalkotói oldal motivációit, másrészt a felhasználói nézőpontot tartalomelemzéssel vizsgálja. A tartalomelemzés egy hónapos időintervallumra fókuszál, a korpusza 435 videóból áll, amelyet tizenhat pontos szempontrendszer alapján vizsgál. A kutatás az első és a harmadik hipotézist megcáfolta, míg a második hipotézist bebizonyította. A szakdolgozat elsődleges célja releváns körkép alkotása a TikTokról általában véve mint közösségimédia-oldalról, specifikusabban mint marketingkommunikációs eszközről. A hazai tudományos kutatások között egyelőre nem található ilyen irányú vizsgálat, így jelen dolgozat hiánypótló dokumentumként kíván szolgálni a tartalomalkotóknak, marketingszakembereknek és a tudományos közösségnek egyaránt.

Item Type:MA/MSc thesis
Subjects:Marketing
Media and communication
ID Code:14777
Specialisation:Kommunikáció- és médiatudomány
Deposited On:08 Sep 2022 13:36
Last Modified:08 Sep 2022 13:36

Repository Staff Only: item control page