Liska, Boglárka Anna (2021) „Egy jó tetoválónak nem kell marketing” Tetoválóművészek és -szalonok marketingkommunikációja. MA/MSc thesis, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Abstract
A szakdolgozatom témájaként egy olyan területet választottam, amelyet mind szakmai szemmel, mind pedig egyéni érdeklődésem szerint egyformán izgalmasnak találtam: ez pedig a tetoválások világa. A tetoválások marketingkommunikációját egy olyan kiaknázatlan kutatási területnek tartom, amelynek elkészült munkámmal egy apró szeletét már sikerült feltérképeznem. Mivel maga a szektor és a szolgáltatás fogyasztása is egyre elfogadottabbá válnak a mai társadalomban, így maga a diplomamunka is relevánsnak tekinthető a témában. A tetoválás, mint szolgáltatás témakörét vizsgálva olyan kérdésekre kerestem a választ, mint hogy van-e szüksége egy tetováló művésznek vagy szalonnak a marketingkommunikáció eszközeire, illetve ezek az eszközök, mint például az offline vagy online szájmarketing tudják-e releváns mértékben befolyásolni a fogyasztók percepcióját. Ezekhez kapcsolódóan kerestem a legnagyobb mértékben befolyásoló eszközöket és arra is hangsúlyt fektettem, hogy a szájmarketing egyes fajtáinak hatását megvizsgáljam. A kutatás módszertanát illetően az egyik legnépszerűbb primer kutatási módszert, az kérdőíves megkérdezést választottam. A kérdőív formáját tekintve online kitölthető, anonim kérdőív volt, így a kutatásom során támaszkodhattam a nagyobb mértékű kitöltői őszinteségre, amely különösen fontos volt ennél a társadalmi szempontból még mindig kényes témánál. A minta kiválasztására a véletlenszerű mintavételt használtam, kiemelten a hólabda módszert használva, a közösségi média csatornáin való terjesztést előtérbe helyezve. Az alapsokaságba azon személyeket vettem bele, akik jelenleg már rendelkeznek tetoválással vagy a jövőben terveznek tetováltatni. Az elvégzett kutatás alapján kiderült, hogy a marketingmix promóciós tényezőjének megfelelő válaszlehetőséget fontosnak találták a kitöltők, tehát van fogyasztói igény a marketingre. A kiemelt eszköznek egyértelműen a szájreklám és a közösségi média profilok, mint a szájreklám csatornái tekinthetőek meg a kutatás alapján. A szájreklám egyes fajtáinak hatását tekintve a leghitelesebbnek érzékelt tájékozódási forrás az offline ismerősi ajánlás lett jelen kutatás alapján. Az elkészült diplomamunkám alkalmazhatóság szempontjából jó alapot adhat hipotézisek felállítására és tovább kutatások tervezésére.
Item Type: | MA/MSc thesis |
---|---|
Subjects: | Marketing |
ID Code: | 14758 |
Specialisation: | Kommunikáció- és médiatudomány |
Deposited On: | 07 Sep 2022 13:58 |
Last Modified: | 07 Sep 2022 13:58 |
Repository Staff Only: item control page