A magyarországi dolgozó egyetemisták médiafogyasztási szokásainak változása a COVID-19 járvány első hullámának hatására

Karácsonyová, Laura (2021) A magyarországi dolgozó egyetemisták médiafogyasztási szokásainak változása a COVID-19 járvány első hullámának hatására. BA/BSc szakdolgozat, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Karacsonyova_Laura.pdf

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
2MB

Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Karacsonyova_Laura.pdf

Absztrakt (kivonat)

A COVID-19 járvány 2020 márciusa óta mindannyiunk életébe számos változást hozott, hiszen a járvány és az ezzel járó intézkedések, korlátozások életünk minden területére befolyással voltak. A változások alól a dolgozó egyetemisták sem képeztek kivételt, hiszen a digitális oktatásra való átállás mellett sok esetben az egyetemisták munkavégzése is átkerült az online térbe az otthoni munkavégzésre való átállás következtében. Annak érdekében, hogy kérdéseimre választ találjak, kutatásomban a magyarországi dolgozó egyetemisták médiafogyasztási szokásainak változásait vizsgáltam a COVID-19 járvány első hullámának hatására. Azért, hogy a vizsgált jelenségre minél több választ kapjak, kérdőíves kutatás segítségével mértem fel a magyarországi dolgozó egyetemisták attitűdjét a témával kapcsolatosan. Feltételezéseim alapján a dolgozó egyetemisták médiafogyasztási szokásaiban változások álltak be, változott a véleményük a legmegbízhatóbb hírforrásról, és az információszerzési technikáik is változáson estek át. További felvetésem, hogy a közösségimédia-felületeken eltöltött szabadidős tevékenység ideje is megnövekedett a vizsgált csoport körében. Az előzetes felvetéseim beigazolódtak, hiszen a megkérdezett magyarországi dolgozó egyetemisták 91,74%-nak nőtt a képernyő előtt eltöltött ideje, összességében több időt fordítottak információszerzésre, ugyanakkor a különböző közösségimédia-platformokon kikapcsolódásként eltöltött idő is nőtt. Ami a legmegbízhatóbb hírforrást illeti, összességében csökkent a megkérdezettek bizalma a médiumokban, egyedül a televízióba vetett bizalmuk tudott növekedni, ugyanakkor ez sem változtatott a megkérdezettek preferenciáján. A közbeszédben szó volt a koronavírus első, második és harmadik hullámáról, azonban pontosan meghatározott időintervallummal, hogy ezek mikortól meddig tartottak, mégsem találkozhatunk. Annak érdekében, hogy a dolgozatban vizsgált első hullám időintervalluma egységes legyen, a vizsgálat március 11-től, a veszélyhelyzet kihirdetésétől június 18-ig, a veszélyhelyzet megszűnéséig tartó periódusra koncentrál. A kapott eredmények pillanatképet mutathatnak arról, hogy megközelítőleg 3 hónap alatt, a COVID-19 járvány első hulláma alatt milyen változások álltak be a magyarországi dolgozó egyetemisták médiafogyasztási szokásaiban.

Tétel típus:BA/BSc szakdolgozat
Témakör:Média és kommunikáció
Azonosító kód:14691
Képzés/szak:Kommunikáció- és médiatudomány
Elhelyezés dátuma:02 Szept 2022 11:58
Utolsó változtatás:02 Szept 2022 11:58

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap