Hogyan befolyásolja a COVID-19 járvány a felsővezető döntési folyamatát a kommunikációs szektor egy kulcsfontosságú szereplőjénél? Az ACG Reklámügynökség esete

Reisz, Fanni (2021) Hogyan befolyásolja a COVID-19 járvány a felsővezető döntési folyamatát a kommunikációs szektor egy kulcsfontosságú szereplőjénél? Az ACG Reklámügynökség esete. MA/MSc szakdolgozat, BCE Vezetéstudományi Intézet.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a kommunikációs iparág egyik kulcs szereplőjének, az ACG Reklámügynökségnek a vezetői döntéseit vizsgáltam, különös tekintettel arra, hogy a napjainkban jelen lévő COVID-19 vírus hogyan befolyásolta a döntési mechanizmusokat. Megismertem a szektort, a reklámügynökségek munkáját, és az ide tartozó kulcsfogalmakat az elméleti tudás és a helyi tapasztalataim felhasználásával. Célom volt kideríteni, hogy mit jelent a felsővezető számára az általa vezetett szervezet, milyen a hozzáállása munkavállalóihoz, mert úgy gondolom, ezek is lényeges és befolyásoló tényezők a döntési folyamatokat tekintve. Mivel a koronavírus az élet minden területére meghatározó jelenség, így felkutattam, hogy az általam választott iparágra és szervezetre milyen hatást gyakorolt, legfőképpen a vezetői döntések tekintetében. Célomnak tekintem azt is, hogy a dolgozat során bemutatott módszerek, a megismert tapasztalatok a hasonló válsághelyzetbe került vezetők számára segítségnyújtásként szolgáljanak, adott esetben támpontot adjanak egy következő krízishelyzet esetén. Ahhoz, hogy mindezt megtegyem, lehetőségem volt több mélyinterjút is készíteni a szervezet számomra legrelevánsabb tagjaival, akik vagy döntéshozók a cégnél, vagy adott esetben hatással vannak a döntési mechanizmusra. Kutatásom tehát kvalitatív módszerekre épült, írásomat interpretatív értelmezésben készítettem. A dolgozat bevezetésében személyes motivációm, kérdésfelvetésem, és a mű felépítése került kifejtésre. Ezt követően a szakirodalmi kutatást négy nagy fejezetre osztottam; írtam kutatói alapállásomról, a járványhelyzetről, megismertem a vezetői döntéshozatalhoz kapcsolódó fogalmakat, végül pedig a kommunikációs szektor, valamint a reklámügynökségek bemutatásával zártam az elméleti egységet. Majd a gyakorlati kutatásom következett. Itt először a módszertannal foglalkoztam, majd az eset központi szervezete, az ACG Reklámügynökség, és vezetője került bemutatásra. A további fejezetek szolgáltak kutatási kérdésem megválaszolására, ezek után értékeltem a folyamatot, önreflexiót készítettem, végül pedig összefoglaltam kutatásomat. Minekután dolgozatomban egy olyan témakört dolgoztam fel, egy olyan kérdésre igyekeztem választ találni, amely hozzám közel áll, a motivációt pedig saját élményeim, jövőbeli terveim adták, így mindenképpen tanulságosnak és hasznosnak találom a végbement kutatási folyamatot, hiszen megismerhettem egy olyan vezetőt, aki egy nehéz helyzetben lévő iparágban tudta sikeresen, eredményesen irányítani szervezetét. Emellett úgy gondolom, dolgozatom bárki számára érdekes lehet, aki akár más iparágban valamikor is élete során vezetői szerepben gondolkodik, vagy akár jelenleg is egy szervezet irányítása a feladata.

Tétel típus:MA/MSc szakdolgozat
Témakör:Vállalati vezetés és politika
Marketing
Azonosító kód:14543
Képzés/szak:Vezetés és szervezés
Elhelyezés dátuma:30 Márc 2022 12:11
Utolsó változtatás:30 Márc 2022 12:11

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap