Experimentális coaching : A dramatikus eszközök alkalmazási lehetőségei a coaching folyamatokban

Dina, Miletta (2021) Experimentális coaching : A dramatikus eszközök alkalmazási lehetőségei a coaching folyamatokban. Postgraduális szakdolgozat, BCE Vezetéstudományi Intézet.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat fókuszában a metódus áll a dramatikus eszközök coaching-alkalmazási lehetőségeinek feltárása során. Arra a kérdésre keresem a választ, coachként hogyan tudom eredményesen támogatni a coaching folyamatot dramatikus eszközökkel és milyen feltételek mentén lesz ezek alkalmazása eredményes - vagyis a vezetőt, a coachee-t a coaching folyamatában meghatározott céljai elérését támogató és hatásában a coaching folyamaton túlmutató változás. Az eredményes dramatikus intervenciók módja kidolgozásához értelmezem a coaching szervezeti kontextusát, a szakmai szerepelvárások és az egyén fejlesztési céljainak illeszkedését, ami magát a coaching értelmét adja a coachee és a megbízó számára, s meghatározza az individuális fejlődési folyamat tanulási környezetét, azt, hogy milyen módon valósul meg a coaching folyamat az egyénben, létrejön-e a változás. Coachként értenem kell a szereposztást és benne a saját facilitáló, tanulástámogató szerepemet, hogy helyes intervenciókat tudjak alkalmazni a folyamatban és a partnerséget létre tudjam hozni a közös munkánkhoz. Feltárom és elemzem az interdiszciplináris dramatikus eszköztár lehetőségeit a humanisztikus, pszichodinamikus és rendszerszemléletű megközelítésekre építve és integrálva a professzionális tanácsadás alapvető szemléleti keretét és módszereit, annak érdekében, hogy a dramatikus coaching módszeralkalmazásom elméleti tudásbázisát létrehozzam. Az általam vezetett egyéni coaching folyamatokban metodikai szempontból elemzem a dramatikus eszközök használatát és összegzem a tapasztalataimat tanulási céllal - experimentálisan keresve a választ arra, hogy milyen lehetőségeket rejt a dramatikus eszközök alkalmazása a coaching folyamat aktivitását, konstruktív jellegét és a coachee önszabályozását és a transzformatív változást tekintve a folyamatban. Dramatikus eszközök alkalmazása során szerzett gyakorlati tapasztalataim alapján bemutatom és következtetésekben összegzem, az eszközalkalmazás során mi coachként a szerepem és milyen eszközeim állnak rendelkezésre ahhoz, a coachee gyakorlatban is alkalmazhatóvá tudja tenni a dramatikus munkaformában szerzett tapasztalatait és coachként ehhez milyen speciális módszertani és személyes kompetenciákra van szükségem.

Tétel típus:Postgraduális szakdolgozat
Témakör:Vállalati vezetés és politika
Azonosító kód:14149
Képzés/szak:Vállalati belső és vezetői coach
Elhelyezés dátuma:02 Nov 2021 09:12
Utolsó változtatás:08 Ápr 2022 08:16

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap