Kommunikáció és motiváció - a siker alappillérei

Budafoki, Szilvia (2021) Kommunikáció és motiváció - a siker alappillérei. Postgraduális szakdolgozat, BCE Vezetéstudományi Intézet.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
787kB

Absztrakt (kivonat)

Egy nem mindennapos tulajdonosi struktúrával rendelkező startup fejlesztési folyamatának első részét mutatom be szakdolgozatomban. Miből áll ez az első rész? A három tulajdonos kitöltött egy Énállapot tesztet, és egy Motivációs Térképet. A teszteredményekre épült az első egyéni coaching mindhárom tulajdonossal. Ezek után beleegyezésüket adták, hogy egymás között nyilvánosságra hozzam teszteredményeiket, így a közös csapattérkép, az egyéni coachingok felismerései, önreflexiói, és a teszteredmények szolgáltak alapjául a csapat coachingnak. Mi volt a tulajdonosok célja a coachinggal? Az elkövetkezendő, kiemelkedő teljesítményt igénylő 3-5 évben közös céljuk elérésében – agilis, nemzetközi céggé válásuk folyamatában – “csiszolják” egymás közötti kommunikációjukat nehéz, stresszes helyzetekben, morivációik pedig erősítsék egymást, s ne kioltsák. Mit mutatok be szakdolgozatomban? Két nagyszerű eszköz, az egogram és a Motivációs Térkép segítségével rámutatok a kommunikáció és a motiváció fontosságára. Kutatásaim is a siker e két fontos alappillérére terjednek ki. Ugyanebben a fejezetben bemutatok egy 2017-es – Herzberg elméletének ellentmondó - magyarországi motiváció kutatást is. Cselekedeteink miértjére motivációnk adja meg a választ, de hiába vagyunk motiváltak, ha nem tudjuk megvalósítani elképzelt jövőképünket, mert nem kommunikáljuk megfelelően szándékainkat és nem sikerül szövetségeseket találni céljaink megvalósításához. Módszertanom bemutatásával folytatom diplomamunkám, feltárom, hogy kvalitatív tulajdonságok hogyan válnak mérhető, kvantitatív tulajdonságokká, szemléletes, ügyfelek számára is emészthető formában. Az elemzés és az eredmények kifejtése témakörnél megismerhetjük e három nem mindennapi életpályával rendelkező vezető kommunikációs mintáját és motivátorait, coaching folyamatok során tett felismeréseiket, dilemmáikat, önreflexióikat, eredményeiket. Bemutatom, miként ismerték föl a folyamat során, hogy nem egyik társuk túlzott kockázatvállalási kedve miatt kell kilépni komfortzónájukból, hanem belátták, van „pénz és paripa”, de sétagaloppal nem lehet versenyt nyerni, csak ha elkezdenek „ügetni”. Az összegzésben megválaszolom milyen következtetésekre jutottam. Az eszközök – bár különbözőek - bizonyos területeken több hasonlóságot véltem felfedezni bennük, mondhatjuk egyik megerősítette a másikat, ellenben kijelenthetjük, hogy a kommunikáció területén az egogram, a motiváció területén a Motivációs Térkép specifikusabb. Egogram segítségével a kommunikációs minta teljes egészében kirajzolódik, Motivációs Térkép esetében erre vonatkozólag nem kapunk egyértelmű képet, azonban sejthető, ha például szerepel a vizsgált személy első három motivátora között az Irányító – hatáskör, befolyás, felelősség -, akkor valószínűleg NSZ-i énje is magas. A kiválasztás területén az egogram és a Motivációs Térkép is használható. A motiváció forrásának pontos meghatározása, ösztönzés, jutalmazás területén azonban árnyaltabb képet mutat a Motivációs Térkép. Utóbbinak nagy előnye az egogrammal szemben, hogy az ügyfél kap egy jól érthető, színes, 15 oldalas riportot - profibbnak és tudományosabbnak hat -, rögtön rá lehet építeni egy coaching folyamatot, míg az egogram első körben magyarázatot igényel, ezután kezdheti meg a coach a folyamatot - természetesen az egogram tudományossága vitathatatlan. Hogyan lettem a coachuk? A három ötvenes tulajdonos új céget, új karriert épít, én negyvennyolc évesen kezdtem új karriert építeni. Ahhoz hogy „kitűnjenek” 3-5 éven belül 2-3 millió dolláros éves bevétellel rendelkező céget kell építsenek, ehhez kimagasló teljesítmény szükséges, sikerek és sikertelenségek mellett is folyamatosan motiváltnak kell lenniük. Én is szeretnék „kitűnni a tömegből”, hogy 3-5 éven belül az egyik legjobb coach legyek. Erősségem, hogy tudom miként lehet feltölteni motivátoraikat csúcsteljesítményhez. Az én sikerem, az ő sikerük! Ezért tartottak hitelesnek és ezért szavazták meg a bizalmat☺. Végül elárulom, mi az a jövőkép, amiért a három ötvenes startupos tulajdonos képes erre a kiemelkedő teljesítményre.

Tétel típus:Postgraduális szakdolgozat
Témakör:Vállalati vezetés és politika
Azonosító kód:14147
Képzés/szak:Vállalati belső és vezetői coach
Elhelyezés dátuma:02 Nov 2021 08:40
Utolsó változtatás:08 Ápr 2022 08:15

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap