A vállalati közösségi média sokszínűsége és kihasználtsága a COVID-19 járvány idején és azt megelőzően

Andrónyi, Márton (2021) A vállalati közösségi média sokszínűsége és kihasználtsága a COVID-19 járvány idején és azt megelőzően. BA/BSc szakdolgozat, BCE Vezetéstudományi Intézet, Szervezeti Magatartás Tanszék.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
467kB

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom első felében a kutatásom tárgyaként megjelölt témában készült számos magyar és külföldi tanulmány vizsgálatával kifejtettem, hogy mi is az a vállalati közösségi média, milyen platformokon érhető el. A platformok használatával kapcsolatosan számos előnyt és hátrányt sikerült megismernem, ezeket kiegészítettem saját feltételezéseimmel. Ezek alapján a vállalati közösségi média használata a számos pozitív hatáson felül negatívan is befolyásolhatja a vállalati szereplők teljesítményét, ezáltal kihasználtsága csökkenhet. A tanulmányok segítségével kifejtettem, hogy miért fontos rámutatnia a vállalati vezetőknek az ismertetett platformok megfelelő használatára. Ezek közül a legfontosabbak: figyelni kell arra, hogy a vállalati közösségi média ne borítsa fel a munka-magánélet egyensúlyát, biztosítani kell a munkavállalók számára egyfajta bizalmi légkört, így megszűntetve a megfigyeltség, bizalmatlanság érzését. Kutatásom elméleti részben kifejtett kérdésekre és kijelentésekre adott igazolást. Dolgozatom második felében kutatási eredményeim előtt empirikus kutatásom módszertanát ismertettem. Hat fős mintán kutattam, két különböző, más érettségi fokon lévő, szervezetben és a startupok világában jelenlévő ranglétra minden szintjéről legalább egy alanyom volt, hogy kutatásom végén minél általánosíthatóbb képet kapjak. Az interjúim során az előfeltevésem beigazolódott. A COVID-19 járványnak köszönhetően az ESM platformok használata megnövekedett és a kutatási kérdésem is megválaszolódott, miszerint kijelenthetem, hogy a vállalati közösségi médiának helye van a magyar startupok világában. A téma fontosságára számos tanulmány mutatott rá, melyek mankóként szolgáltak számomra, ezeken felül mindegyik interjúalanyom pozitívan közelítette meg a témát és hozzám hasonlóan fontosnak érezték kutatásom célját, tehát kijelenthetem, hogy a kutatási kérdésemnek helye van a tudományos diskurzusban. Kutatásom eredménye megerősítette kutatói előfeltevésem és választ adott kutatási kérdésemre. Már magabiztosan kijelenthetem, a vállalati közösségi médiának van létjogosultsága a magyar startupok világában. A COVID-19 járvány kutatási eredményeim alapján pozitívan befolyásolta az ESM platformok használatát, további kutatási téma lehet, a jövőben, hogy ez a kihasználtság hogyan változott a COVID-19 járvány lezárultát követő időszakban.

Tétel típus:BA/BSc szakdolgozat
Témakör:Vállalati vezetés és politika
Média és kommunikáció
Azonosító kód:14039
Képzés/szak:Emberi erőforrások
Elhelyezés dátuma:15 Okt 2021 10:18
Utolsó változtatás:18 Márc 2022 13:07

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap