Ferencz, Júlia (2021) Székelyföldi Jégkorong Akadémia orvosi és metodikai központ szolgáltatás- és innováció menedzsmentjének elemzése. MA/MSc thesis, BCE Vezetéstudományi Intézet.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Abstract
2016-ban egy olyan elképzelés vált valóra, amely egész regionális szinten is újszerű, egyedi. Egy olyan Orvosi és Metodikai központot hoztak létre, amely kiemelkedik a sportoló, azonbelül is jégkorongozó fiatalok utánpótlásában, mivel a központ szolgáltatásait az SZJA- Székelyföldi Jégkorong Akadémia szolgáltatásaihoz igazították, és nem csupán az utánpótlásra feketetnek hangsúlyt, hanem egy komplex szolgáltatással kívánják biztosítani a sportotlók sikereit, metodikai részről is, mentális és fizikai egészségüket figyelembevéve alakítják ki az edzéséket, felkészüléseket, lehetőségeket biztosítanak arra, hogy az ott jégkorongozók fejlődhessenek. Nem csupán ettől vált számomra érdekessé a központ, hanem az orvosi része miatt is, hisz Csíkkarcfalván egészségügyi ellátást biztosítanak, különböző ott dolgozó, vagy részmunkaidővel bedolgozó szakorvosok segítségével. A központ a nagy közönség számára 2019-ben nyílt meg, 2020 tavaszán pedig a korlátozások kövezkeztében néhány szolgáltatást ideiglenesen, a járványügyi szabályozások idejére fel kellett, hogy függesszenek. A kutatás során három kutatási hipotézist állítottam fel: H1. Feltételezésem szerint a Székelyföldi Jégkorong Akadémia orvosi és metodikai központ szolgáltatásai újszerűségükkel, regionális innovációként jelentek meg. H2. A Székelyföldi Jégkorong Akadémia orvosi és metodikai központ szolgáltatásai egy speciális célcsoportnak szólnak, amelyet elemzésemmel alaposan le tudok írni, tudok jellemezni. H3. Feltételeztem, hogy a célcsoport többségében elégedett a Székelyföldi Jégkorong Akadémia orvosi és metodikai központ szolgáltatásaival. Ezekre a kutatási hipotézisekre kívántam egy kérdőíves kutatás segítségével választ találni, a kérdőíves kutatás alapjául szolgált egy előzőleg elkészített vezetői interjú, a kérdőívet 104 személy töltött ki. Nem csupán ezekre a kérdésekre voltam kíváncsi, hanem arra is, hogy az újonnan nyílt szervezet a következő öt évben pénzügyi szempontból fenntartható lesz, vagy sem. Erre pedig az első havi bérköltségek segítségével végeztem egy éves előrejelzést, majd ennek segítségével az öt éves pénzügyi előrejelzést, ami a számításaimból eredményesnek mutatkozott,tehát a központ szolgáltatásai nyereségesnek mutatkoznak. A dolgozat nem jöhetett volna létre vezetőtanárom, Dr. Madaras Szilárd segítsége nélkül, aki felhívta az érdeklődésem erre a kiemelkedő, innovációs szolgáltatásra, ő segítette végig a kutatást, és dolgozatírást is, ötleteket adott, imegoldásokat talált a különböző problémákra, folymatosan támgoatta a munkámat. A másik személy pedig, aki nélkül szintén nem jöhetett volna létre a kutatás nem más, mint az OMK Igazgatója, T. A. és az ott dolgozó személyek, akik a kérdőíves kutatás során is segítették a munkámat, ugyanakkor kiemelném az Igazgató segítségét, aki nem csupán engedélyt adott a kutatás elvégzésére, hanem bármilyen segítségre volt aktuálisan segítségem mindig nagyon gyorsan talált megoldást rá. Ugyanakkor nem hagyhatom ki a kedves szaktársakat sem, akik segítsége, támogatása elengedhetetlen volt a dolgozat megírása során.
Item Type: | MA/MSc thesis |
---|---|
Subjects: | Social welfare, insurance, health care Knowledge economy, innovation Management, business policy |
ID Code: | 14017 |
Specialisation: | Vezetés és szervezés |
Deposited On: | 14 Oct 2021 09:57 |
Last Modified: | 18 Mar 2022 12:49 |
Repository Staff Only: item control page