Influencer marketing megjelenésének hatása labdarúgóklubok stratégiájára = The effect of the influencer marketing’s emerge on the strategy of football clubs

Harsányi, Tibor and Seres, Artúr Péter (2019) Influencer marketing megjelenésének hatása labdarúgóklubok stratégiájára = The effect of the influencer marketing’s emerge on the strategy of football clubs. TDK dolgozat, BCE, Vállalatgazdaságtan - Sport szekció. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/harsanyi_t_seres_a_p_2019.pdf

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
633kB

Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/harsanyi_t_seres_a_p_2019.pdf

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat célja, hogy megválaszolja, milyen hatással van az influencer marketing megjelenése a labdarúgóklubok stratégiájára. Számos kutatás vizsgálja a sztársportolók egyes gazdasági tényezőkre való hatását, azonban kevés tanulmány foglalkozik a közösségi média által létrehozott, illetve felerősített jelenségekkel. A kutatás a vállalatgazdaságtani elméletek esetspecifikus alkalmazásával, statisztikai vizsgálatokkal és esettanulmányok elemzésével történt. A tanulmány továbbá szervezeti felépítéseket is vizsgál. A dolgozat első számú hipotézise az, hogy a sztárlabdarúgók az őket foglalkoztató labdarúgóvállalat összes piacán elért bevételre hatással vannak, a második számú hipotézise az, hogy a labdarúgóvállalatok stratégiái alkalmazkodnak az influencer marketing által létrehozott új típusú erőforráshoz. A vizsgálat alátámasztotta mindkét állítást, azonban az alacsony vizsgált elemszám miatt a hatás univerzalitása nem jelenthető ki, az viszont igen, hogy a labdarúgókluboknak és a játékospiacnak érdemes figyelembe vennie ezt az új jelenséget. A dolgozat további kutatási iránya lehet egy többváltozós modell létrehozása, melyhez további adatgyűjtés szükséges.

Tétel típus:TDK dolgozat
További információ:2. díj
Témakör:Marketing
Kultúra, közművelődés, sport
Azonosító kód:13316
Képzés/szak:Vezetés és Szervezés
Elhelyezés dátuma:10 Dec 2020 08:43
Utolsó változtatás:10 Dec 2020 08:43

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap