Van ilyenkor helye a bizalomnak? Avagy a fogyasztó és termelő közötti kapcsolat vizsgálata magyarországi bevásárló-közösségeken keresztül

Michels, Ambrus Menyhért (2020) Van ilyenkor helye a bizalomnak? Avagy a fogyasztó és termelő közötti kapcsolat vizsgálata magyarországi bevásárló-közösségeken keresztül. Outstanding Student Paper, BCE, Fenntarthatósági politikák, zöld pénzügyek szekció. Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/michels_a_m_2020.pdf

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
381kB

Free and unrestricted access: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/michels_a_m_2020.pdf

Abstract

Jelen dolgozat a magyarországi alternatív élelmiszerellátási hálózatokon belül a bevásárlóközösségek által, a termelők, a fogyasztók és a közösség szervezői között kialakítható bizalmi kapcsolat állapotát kutatja. A szerző arra keresi a választ, hogy a jelenleg is globálisan zajló koronavírus-járvány okozta krízisben a bevásárlóközösségek iránti kereslek nőtt-e, és ha igen, adtak-e érdemi választ az így kialakult termékszűkösségre, akár árnövekedésre. A szerző hipotézise az, hogy a magyarországi bevásárlóközösség iránt nagy mértékben megnőtt a kereslet, és így sok esetben a kapacitásbeli vagy termékszűkösségi korlátok miatt fogyasztók nem tudtak rendelni. További feltételezése, hogy a bevásárlóközösségek és a termelők az így kialakult helyzetre nem csak gazdasági érvek mentén adtak választ, vagyis az árak sok esetben nem növekedtek, mikor a termék elfogyott, ahogy a piaci logika megkívánta volna, valamint, ha egy termék az előrendelések során elfogyott a közösség-szervezők beleszóltak annak elosztásába. A szerző az ország különböző városaiból 6 bevásárlóközösséggel készített mélyinterút. Ugyan kutatását kvantitatív adatok nem erősítik meg, amelyre nagy szükség lenne, arra az eredményre jutott, hogy valóban nagy mértékű a keresletnövekedés a bevásárlóközösségek iránt, és az így kialakult helyzetre adott szervezői válaszokat nagy részben befolyásolták személyes, szociális szempontok, amiknek előfeltétele egy bizalmi kapcsolat mind a három szereplő részéről.

Item Type:Outstanding Student Paper
Notes:2. díj
Subjects:Environmental economics, environment protection
Economic development, sustainable development
ID Code:13219
Specialisation:Regionális és környezeti gazdaságtan
Deposited On:27 Nov 2020 09:48
Last Modified:27 Nov 2020 09:48

Repository Staff Only: item control page