Áldozathibáztatás az iskolában: hogyan befolyásolja egy bántalmazási szerep az áldozathibáztatást?

Baksai, Csilla (2018) Áldozathibáztatás az iskolában: hogyan befolyásolja egy bántalmazási szerep az áldozathibáztatást? TDK dolgozat, BCE, Magatartástudományi és Kommunikációelméleti szekció.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
857kB

Absztrakt (kivonat)

Jelen dolgozat célja az, hogy kvalitatív feltáró kutatással járuljon hozzá egy későbbi kvantitatív kérdőíves kutatáshoz, mely az alábbi kutatási kérdés megválaszolására irányul: A bántalmazások során általában felvett szerep (bántalmazó, áldozat, szemlélő) hogyan befolyásolja azt, hogy mennyire áldozathibáztató valaki? Középiskolásokkal készített fókuszcsoportos beszélgetések és egy egyéni interjú alapján az alábbi eredményekre jut a dolgozat (1) az a megállapítás, hogy sokszor egy személy vagy kisebb csoport a kiindulópontja a bántalmazásoknak, majd ez a viselkedés trenddé terjed el, (2) nem azonosíthatók általános bántalmazói vagy áldozati személyiségjegyek, viszont leggyakrabban a bántalmazó személyes vagy családi hátterében húzódik a bántalmazás mögötti indok, (3) a tanároknak, szülőknek és szemlélőknek fontos szerepük és felelősségük van bántalmazás megelőzésében és kezelésében, illetve (5) az áldozathibáztatás mértéke enyhébb, ha több, személyes információ áll rendelkezésre a bántalmazóról. A dolgozat elméleti kiindulópontjai Olweus (1996), Blazer (2005), Gini, et al. (2008), Dake, et al. (2003), Niemi & Young (2016) és Whatley (1996) eredményei.

Tétel típus:TDK dolgozat
További információ:különdíj
Témakör:Szociológia
Azonosító kód:11162
Képzés/szak:Vezetés és szervezés
Elhelyezés dátuma:14 Jún 2018 11:03
Utolsó változtatás:14 Jún 2018 11:06

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap