Versenyben a fogyasztókért: ki lesz a hazánkban várható decentralizált energiapiaci robbanás győztese, avagy milyen kulcskompetenciák szükségesek a győzelemhez?

Horváth, Dóra (2016) Versenyben a fogyasztókért: ki lesz a hazánkban várható decentralizált energiapiaci robbanás győztese, avagy milyen kulcskompetenciák szükségesek a győzelemhez? MEGHATÁROZATLAN, BCE, Stratégiai menedzsment szekció.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban a hazai decentralizált energiapiacot vizsgáltam, a lakossági fogyasztók szegmensében. Arra a fő kérdésre kerestem a választ, hogy a fogyasztói preferenciák alapján, a vállalatoknak milyen teljesítménydimenziók mentén kell működniük, hogy a fogyasztók megnyeréséért folytatott versenyben győzelmet arathassanak? Annak érdekében, hogy választ tudjak erre adni és egy átfogó képet kapjak a hazai piacról, további alkérdéseket is vizsgáltam, amelyek a következőek: Milyen fogyasztói szegmenseket különíthetünk el a lakossági fogyasztók esetében? Milyen üzleti modellel vannak jelen a piacon működő vállalatok? Milyen okok állnak a beruházási döntések mögött és mely technológiákat preferálják a fogyasztók? Kutatásomban olyan cégeket vizsgáltam, akik a teljes értéklánc mentén nyújtanak szolgáltatásokat, a tervezéstől át egészen a kivitelezésig. A kérdések megválaszolására integrált módszertant alkalmaztam, kvalitatív és kvantitatív technikákat ötvöztem. A piacon működő szereplők üzleti modelljeinek bemutatására pedig a Business Model Canvas keresztrendszert használtam. Ezt követően a meghatározásra került teljesítménydimenziókat és fogyasztói szegmenseket összehangoltam az egyes csoportok elvárásai alapján. Mindezek mellett három irányt fogalmaztam meg a vállalatok számára, amellyel növelhetik versenyképességüket. Először is fontos koncentrálniuk a jövő potenciális vásárlói csoportját képező, környezettudatos fiatalokkal való kapcsolat kialakítására, továbbá maguknak is törekedniük kell a K+F-re, a különböző innovatív megoldások kidolgozására, harmadik irányként pedig nem szabad figyelmen kívül hagyniuk az egyes ügyfelek részéről jelentkező egyedi rendszerspecifikációs igényeket.

További információ:1. díj
Témakör:Energia gazdaság
Azonosító kód:10295
Képzés/szak:Vezetés és szervezés
Elhelyezés dátuma:07 Dec 2017 12:18
Utolsó változtatás:07 Dec 2017 12:18

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap